Monday, 26 July 2021

Customer service

I ordered a pump on the internet.  It was due to be delivered to my home address on Wednesday last.   It was not delivered on Wednesday.   I got an email saying that it had not been delivered (delivery failure)  This often happens because we're out in the sticks and sometimes the driver can't be bothered.   The delivery was programmed for Thursday.   Sine we were out for some of Thursday, I asked on lione for it to be delivered on Friday, and got the message that it would be deliverd on Friday afternoon, between 13h30 and 17h30 if memory serves.

I was out walking on Friday afternoon and got a call on the mobile from the driver asking if I could accept a delivery to the post office in Vaiges at 08h30 the following morning (Saturday) and collect it from there.  Oh, OK, I guess I can do that.

So on Saturday I go online and discover that the package has been left at Evron and would be delivered to a point near me, and I would be informed.  But the message on the site detaled information said:

samedi 24/07/2021
09:20
LE MANS CHRONOPOST
Echec de livraison, en attente d'instructions pour nouvelle livraison

That is, delivery failure, waiting on instructions for a new delivery.  So I did the necessary interaction to specify a delivery date on today, Monday.  So given that the website is giving me contradictory information (is it going to arrive at a delivery point near me, or will it be delivered to my home address today?) I went to the online help.

- Bonjour je suis Léonard, le robot de Chronopost. Que puis-je faire pour vous aider ?   En démarrant la conversation, vous acceptez que Chronopost traite vos données personnelles afin de répondre à vos demandes (ex : numéro colis).

- Bonjour, mon colis sera livré aujour d'hui ou non?

- Vous souhaitez connaître l'adresse de livraison du colis ?  Je suis navré, il s'agit d'une information confidentielle. Pour des raisons de risque de fraude, je ne peux pas vous la communiquer.

- Non, je connais l'addresse de livraison

- Vous souhaitez connaître l'adresse de livraison du colis ?  Je suis navré, il s'agit d'une information confidentielle. Pour des raisons de risque de fraude, je ne peux pas vous la communiquer.

Une vraie personne svp

- Avant de contacter mes collègues, dites-moi quel est votre problème ? Je peux peut-être vous être utile.

- Vous etes inutile

- J'en suis navré… comment puis-je vous aider ?

- je veut savoire si mon colis sera livré aujour d'hui

-Regardons ensemble votre colis xxxxxxxxxxxxx.   D'après mes informations, votre colis sera déposé dans un point de proximité (relais commerçant, agence ou bureau de poste).   Vous recevrez les coordonnées de ce relais via un email dès que notre livreur l'aura déposé. Merci pour votre patience ! 😊   Astuce : En vous abonnant aux notifications de suivi par email, vous êtes informé en temps réel de son dépôt en point de proximité.

- C'es pas cela

- Je ne suis pas sûr d'avoir compris ... On recommence ?

- Je veut parler à un personne

-Je vais vous apporter mon aide.   Dites-moi, êtes-vous un particulier ou un professionnel ?

- particulier

J'en prends note !  Le Service Client Particuliers est joignable au 09 69 391 391 (appel non surtaxé)   Du lundi au vendredi de 8h à 19h (hors jours fériés) et le samedi de 8h à 12h.   Vous pouvez aussi le contacter via Facebook Messenger en cliquant ici. Je serai présent pour transférer votre demande vers un conseiller.   Je reste disponible, n'hésitez pas à me solliciter si vous avez d'autres questions.

- oui j'ai des questions

- Je suis un robot plein de ressources, comment puis-je vous aider ?

(The facebook link takes me to another robot)

At this point I phone up, I do get through, quite quickly, to a real person who was able to relay to me the history of the package, and who assured me that it would be delivered today chez moi.   We wait.

UPDATE 6PM: I have an email telling me that the package awaits my collection at the Ste Suzanne post office.  Good grief.

4 comments:

the fly in the web said...

And this is the future.....?

James Higham said...

Good grief indeed, Mark. Makes one wonder if it's worth it in this Macron world.

Lord T said...

Customer service has gone downhill over the last 20 years. Almost everything is set up so that the slightest hiccup causes a failure that nobody has any responsibility to resolve. Customer service is an apology machine that may, in extreme circumstances, give you a £5 voucher or something after you have fought through a multitude of automated questions and meet someone called Andrew that you can't understand.

Gone are the days of the customer is always right and even the days of good customer service.

DAD said...

I have receive very good service from La Poste with their tracking system. An e-mail telling me that the parcel is in their system. Another e-mail to give me a delivery date. One e-mail to tell me that it has been delivered.

Only one parcel 'went astray' and I received an e-mail to tell me that it would be arriving two days late.

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